Serdecznie zapraszamy do pracy z interaktywnym Repetytorium z fizyki, które umożliwia twoim uczniom powtórzenie, sprawdzenie i ugruntowanie wiedzy z przedmiotu w zakresie wyznaczonym przez nową podstawę programową!
Cały materiał jest dostępny bezpłatnie dla uczniów i nauczycieli w roku szkolnym 2017/18!
Dzięki trzem różnym typom zasobów przygotowanych dla każdej części materiału, Repetytorium może być z powodzeniem użyte do pracy w klasie (np. przy użyciu tablicy multimedialnej, rzutnika lub w pracowni komputerowej), jak i w ramach pracy samodzielnej uczniów.
To doskonałe narzędzie do indywidualizacji kształcenia oraz do organizacji pracy zgodnie z metodologią odwróconej klasy.
W celu ułatwienia pracy z Repetytorium struktura materiału została tak przygotowana, aby odpowiadała podziałowi tematów w najpopularniejszych podręcznikach.
Autorem materiału Repetytorium z fizyki jest Pani Agnieszka Janusz-Szczytyńska.
Interaktywna lekcja została stworzona przez zespół Learnetic SA.
Czym jest Repetytorium?
Repetytorium to zestaw zasobów interaktywnych przygotowanych z myślą o pracy w klasie w czasie lekcji powtórzeniowych oraz jako materiały do samodzielnej pracy uczniów. Każdy temat w nim zawarty został opracowany w formie trzech niezależnych zasobów interaktywnych:
Lekcja powtórzeniowa to zestaw podstawowych informacji w postaci animacji, filmów, zdjęć, ilustracji i krótkich tekstów wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami interaktywnymi. Materiał został stworzony z przeznaczeniem do wykorzystania na lekcji (praca na tablicy interaktywnej/rzutniku) lub jako materiał dla uczniów do samodzielnej powtórki materiału. Wszystkie ćwiczenia interaktywne wyposażone są w system sprawdzania oraz automatyczne podpowiedzi.
Sprawdź się to zasób interaktywny przygotowany z myślą o samodzielnej pracy uczniów, w którym uczniowie sami mogą sprawdzić stan swojej wiedzy z danego działu. Materiał składa się wyłącznie z ćwiczeń interaktywnych, ale formuła materiału wykracza poza ramy typowego testu. W czasie pracy z każdym ćwiczeniem uczniowie otrzymują informację zwrotną na temat swoich odpowiedzi.
W każdej chwili mogą sprawdzić ilość poprawnych i błędnych rozwiązań, a także skorzystać z podpowiedzi. Dodatkowo uczniowie mają dostęp do zbiorczego raportu ze wszystkich stron. Jeśli uczeń uzna, że jego wiedza jest niewystarczająca, zawsze może sięgnąć do wybranych lekcji powtórzeniowych i przypomnieć sobie wymagane informacje.
Praca klasowa to zasób interaktywny dostępny jedynie dla nauczycieli. Nauczyciel może automatycznie sprawdzić stan wiedzy całej klasy bez konieczności ręcznego sprawdzania klasówek – wystarczy zadać wybrany materiał uczniom do pracy samodzielnej w pracowni komputerowej lub jako praca domowa. Platforma edukacyjna mCourser dostarcza pełen raport na temat wyników każdego ucznia oraz wielu cennych informacji związanych ze sposobem jego pracy.
Struktura materiału:
Jak pracować z Repetytorium?
W najprostszym modelu wykorzystania Repetytorium możemy posłużyć się lekcją powtórzeniową
w klasie, korzystając z tablicy interaktywnej, rzutnika lub pracowni komputerowej. W drugim kroku możemy zadać uczniom zasób sprawdź się lub przeprowadzić pracę klasową przy pomocy trzeciego zasobu o tej samej nazwie.
Jak pracować z Repetytorium metodą odwróconej klasy?
Repetytorium może być z łatwością użyte do efektywnej pracy metodą odwróconej klasy. Na początku należy zadać uczniom zasoby interaktywne sprawdź się. Po analizie wyników i zdefiniowaniu, które zagadnienia sprawiają największe problemy, należy skupić się na nich podczas lekcji powtórzeniowej. Na koniec nadchodzi czas na sprawdzenie wiedzy – przy pomocy pracy klasowej.
Korzystanie z Repetytorium jest możliwe przez platformę www.mCourser.pl w trybie online lub bez podłączenia do Internetu przez aplikację mLibro dostępną do pobrania ze strony głównej www.mCourser.pl.
\n \n \n \n wielko\xc5\x9b\xc4\x87 wektorowa,\n \n \n \n \n \n droga,\n \n \n \n \n \n wielko\xc5\x9b\xc4\x87 skalarna,\n \n \n \n \n \n si\xc5\x82a sk\xc5\x82adowa,\n \n \n \n \n \n dodawanie wektor\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n energia potencjalna,\n \n \n \n \n \n praca,\n \n \n \n \n \n d\xc5\xbcul,\n \n \n \n \n \n wat,\n \n \n \n \n \n ruch,\n \n \n \n \n \n wzgl\xc4\x99dno\xc5\x9b\xc4\x87 ruchu,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad wsp\xc3\xb3\xc5\x82rz\xc4\x99dnych,\n \n \n \n \n \n uk\xc5\x82ad odniesienia,\n \n \n \n \n \n tor ruchu,\n \n \n \n \n \n tor prostoliniowy,\n \n \n \n \n \n tor krzywoliniowy,\n \n \n \n \n \n przemieszczenie,\n \n \n \n \n \n szybko\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n pr\xc4\x99dko\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87 pr\xc4\x99dko\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n ruch jednostajny prostoliniowy,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87 \xc5\x9brednia pr\xc4\x99dko\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87 pr\xc4\x99dko\xc5\x9bci chwilowej,\n \n \n \n \n \n ruch jednostajnie przyspieszony,\n \n \n \n \n \n czas,\n \n \n \n \n \n hydrostatyka,\n \n \n \n \n \n aerostatyka,\n \n \n \n \n \n ci\xc5\x9bnienie,\n \n \n \n \n \n paskal,\n \n \n \n \n \n si\xc5\x82a nacisku,\n \n \n \n \n \n ci\xc5\x9bnienie hydrostatyczne,\n \n \n \n \n \n naczynia po\xc5\x82\xc4\x85czone,\n \n \n \n \n \n ci\xc5\x9bnienie atmosferyczne,\n \n \n \n \n \n Prawo Pascala,\n \n \n \n \n \n Prawo Archimedesa,\n \n \n \n \n \n prasa hydrauliczna,\n \n \n \n \n \n si\xc5\x82a wyporu,\n \n \n \n \n \n warunki p\xc5\x82ywania cia\xc5\x82,\n \n \n \n \n \n si\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n si\xc5\x82a wypadkowa,\n \n \n \n \n \n oddzia\xc5\x82ywania,\n \n \n \n \n \n oddzia\xc5\x82ywania grawitacyjne,\n \n \n \n \n \n oddzia\xc5\x82ywania magnetyczne,\n \n \n \n \n \n oddzia\xc5\x82ywania elektrostatyczne,\n \n \n \n \n \n oddzia\xc5\x82ywania bezpo\xc5\x9brednie,\n \n \n \n \n \n skutki oddzia\xc5\x82ywa\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n skutki statyczne,\n \n \n \n \n \n skutki dynamiczne,\n \n \n \n \n \n I zasada dynamiki,\n \n \n \n \n \n II zasada dynamiki,\n \n \n \n \n \n III zasada dynamiki,\n \n \n \n \n \n przyspieszenie cia\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9bwiat\xc5\x82o,\n \n \n \n \n \n promie\xc5\x84 \xc5\x9bwietlny,\n \n \n \n \n \n cie\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\x82cie\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n za\xc4\x87mienie S\xc5\x82o\xc5\x84ca,\n \n \n \n \n \n za\xc4\x87mienie Ksi\xc4\x99\xc5\xbcyca,\n \n \n \n \n \n odbicie \xc5\x9bwiat\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n rozproszenie \xc5\x9bwiat\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n zwierciad\xc5\x82o p\xc5\x82askie,\n \n \n \n \n \n zwierciad\xc5\x82o wkl\xc4\x99s\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n zwierciad\xc5\x82o wypuk\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n ognisko zwierciad\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n ogniskowa,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnanie zwierciad\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n za\xc5\x82amanie \xc5\x9bwiat\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n ca\xc5\x82kowite wewn\xc4\x99trzne odbicie,\n \n \n \n \n \n k\xc4\x85t graniczny,\n \n \n \n \n \n pryzmat,\n \n \n \n \n \n widmo \xc5\x9bwiat\xc5\x82a bia\xc5\x82ego,\n \n \n \n \n \n soczewka,\n \n \n \n \n \n soczewka skupiaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n soczewka rozpraszaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n zdolno\xc5\x9b\xc4\x87 skupiaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3wnanie soczewki,\n \n \n \n \n \n skala Celsjusza,\n \n \n \n \n \n Kelvin,\n \n \n \n \n \n skala Kelvina,\n \n \n \n \n \n energia wewn\xc4\x99trzna,\n \n \n \n \n \n energia kinetyczna,\n \n \n \n \n \n ciep\xc5\x82o,\n \n \n \n \n \n przewodnictwo cieplne,\n \n \n \n \n \n konwekcja,\n \n \n \n \n \n promieniowanie,\n \n \n \n \n \n przewodniki ciep\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n izolatory ciep\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n ciep\xc5\x82o w\xc5\x82a\xc5\x9bciwe substancji,\n \n \n \n \n \n I zasada termodynamiki,\n \n \n \n \n \n topnienie,\n \n \n \n \n \n krzepni\xc4\x99cie,\n \n \n \n \n \n parowanie,\n \n \n \n \n \n skraplanie,\n \n \n \n \n \n ciep\xc5\x82o parowania,\n \n \n \n \n \n ciep\xc5\x82o topnienia,\n \n \n \n \n \n ciep\xc5\x82o krzepni\xc4\x99cia,\n \n \n \n \n \n ciep\xc5\x82o skraplania,\n \n \n \n \n \n jednostka pracy,\n \n \n \n \n \n moc,\n \n \n \n \n \n jednostka mocy,\n \n \n \n \n \n maszyny proste,\n \n \n \n \n \n d\xc5\xbawignia jednostronna,\n \n \n \n \n \n d\xc5\xbawignia dwustronna,\n \n \n \n \n \n d\xc5\xbawignie,\n \n \n \n \n \n ko\xc5\x82owr\xc3\xb3t,\n \n \n \n \n \n blok ruchomy,\n \n \n \n \n \n blok nieruchomy,\n \n \n \n \n \n energia mechaniczna,\n \n \n \n \n \n energia potencjalna grawitacji,\n \n \n \n \n \n energia potencjalna spr\xc4\x99\xc5\xbcysto\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n zasada zachowania energii,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82adunek elektryczny,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82adunki r\xc3\xb3\xc5\xbcnoimienne,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82adunki jednoimienne,\n \n \n \n \n \n prawo Coulomba,\n \n \n \n \n \n pole elektryczne,\n \n \n \n \n \n linie si\xc5\x82 pola,\n \n \n \n \n \n pole centralne,\n \n \n \n \n \n pole jednorodne,\n \n \n \n \n \n elektryzowanie,\n \n \n \n \n \n elektryzowanie przez tarcie,\n \n \n \n \n \n elektryzowanie przez dotyk,\n \n \n \n \n \n zjawisko indukcji elektrostatycznej,\n \n \n \n \n \n zasada zachowania \xc5\x82adunku,\n \n \n \n \n \n atom,\n \n \n \n \n \n j\xc4\x85dro,\n \n \n \n \n \n proton,\n \n \n \n \n \n neutron,\n \n \n \n \n \n elektron,\n \n \n \n \n \n przewodnik,\n \n \n \n \n \n izolator,\n \n \n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\x82przewodnik,\n \n \n \n \n \n ruch falowy,\n \n \n \n \n \n ruch drgaj\xc4\x85cy,\n \n \n \n \n \n amplituda,\n \n \n \n \n \n wychylenie,\n \n \n \n \n \n okres drga\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n cz\xc4\x99stotliwo\xc5\x9b\xc4\x87 drga\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n przemiany energii,\n \n \n \n \n \n drgania wymuszone,\n \n \n \n \n \n rezonans,\n \n \n \n \n \n fala mechaniczna,\n \n \n \n \n \n fala pod\xc5\x82u\xc5\xbcna,\n \n \n \n \n \n fala poprzeczna,\n \n \n \n \n \n d\xc5\x82ugo\xc5\x9b\xc4\x87 fali,\n \n \n \n \n \n odbicie fali,\n \n \n \n \n \n za\xc5\x82amanie fali,\n \n \n \n \n \n dyfrakcja,\n \n \n \n \n \n interferencja,\n \n \n \n \n \n infrad\xc5\xbawi\xc4\x99ki,\n \n \n \n \n \n ultrad\xc5\xbawi\xc4\x99ki,\n \n \n \n \n \n wysoko\xc5\x9b\xc4\x87 d\xc5\xbawi\xc4\x99ku,\n \n \n \n \n \n nat\xc4\x99\xc5\xbcenie d\xc5\xbawi\xc4\x99ku,\n \n \n \n \n \n barwa d\xc5\xbawi\xc4\x99ku,\n \n \n \n \n \n masa,\n \n \n \n \n \n ci\xc4\x99\xc5\xbcar,\n \n \n \n \n \n fizyka,\n \n \n \n \n \n cia\xc5\x82o fizyczne,\n \n \n \n \n \n substancja,\n \n \n \n \n \n zjawisko fizyczne,\n \n \n \n \n \n wielko\xc5\x9b\xc4\x87 fizyczna,\n \n \n \n \n \n jednostki,\n \n \n \n \n \n pr\xc4\x85d elektryczny nat\xc4\x99\xc5\xbcenie pr\xc4\x85du amper amperomierz napi\xc4\x99cie wolt woltomierz obw\xc3\xb3d elektryczny prawo Ohma op\xc3\xb3r elektryczny szeregowe \xc5\x82\xc4\x85czenie odbiornik\xc3\xb3w r\xc3\xb3wnoleg\xc5\x82e \xc5\x82\xc4\x85czenie odbiornik\xc3\xb3w odbiornik zast\xc4\x99pczy pierwsze prawo Kirchhoffa praca pr\xc4\x85du elektrycznego d\xc5\xbcul moc pr\xc4\x85du elektrycznego wat,\n \n \n \n \n magnes,\n \n \n \n bieguny magnetyczne,\n \n \n \n biegun magnetyczny p\xc3\xb3\xc5\x82nocny,\n \n \n \n biegun magnetyczny po\xc5\x82udniowy,\n \n \n \n domeny magnetyczne,\n \n \n \n oddzia\xc5\x82ywanie magnetyczne,\n \n \n \n pole magnetyczne,\n \n \n \n linie si\xc5\x82 pola magnetycznego,\n \n \n \n ferromagnetyki,\n \n \n \n do\xc5\x9bwiadczenie Oersteda,\n \n \n \n regu\xc5\x82a prawej r\xc4\x99ki,\n \n \n \n zwojnica,\n \n \n \n elektromagnes,\n \n \n \n si\xc5\x82a elektrodynamiczna,\n \n \n \n indukcja pola magnetycznego,\n \n \n \n regu\xc5\x82\xc4\x85 lewej r\xc4\x99ki,\n \n \n \n silnik elektryczny,\n \n \n \n pr\xc4\x85d elektryczny,\n \n \n \n nat\xc4\x99\xc5\xbcenie pr\xc4\x85du,\n \n \n \n amper,\n \n \n \n amperomierz,\n \n \n \n napi\xc4\x99cie,\n \n \n \n wolt,\n \n \n \n woltomierz,\n \n \n \n obw\xc3\xb3d elektryczny,\n \n \n \n prawo Ohma,\n \n \n \n op\xc3\xb3r elektryczny,\n \n \n \n szeregowe \xc5\x82\xc4\x85czenie odbiornik\xc3\xb3w,\n \n \n \n r\xc3\xb3wnoleg\xc5\x82e \xc5\x82\xc4\x85czenie odbiornik\xc3\xb3w,\n \n \n \n odbiornik zast\xc4\x99pczy,\n \n \n \n pierwsze prawo Kirchhoffa,\n \n \n \n praca pr\xc4\x85du elektrycznego,\n \n \n \n moc pr\xc4\x85du elektrycznego,\n \n \n \n niepewno\xc5\x9b\xc4\x87 pomiarowa\n \n \n
\n